آیا شما دچار اشتباه میشوید - حتی به خاطر تجزیه و تحلیل گوگل؟ خبر خوب: شما تنها نیستید. GA بسیار پیچیده است.
در واقع، وقتی اولین بار شروع به کاوش در آبهای GA کردم، در عجب بودم که آیا تا به حال آن را به دست اورده باشم. مفاهیم زیادی برای یادگیری و گزارش دادن وجود داشت. مردم چطور این کار را کردند؟ !؟ !
کلی و زیاد مطالعه به علاوه برخی آزمون و خطا، معلوم میشود.
من نمیگویم که به تسلط کامل رسیدهام - همیشه چیز جدیدی برای انتخاب وجود دارد - اما من
وب سایت خود را با search engine optimization تکنیکی موثر بهبود دهید. با اجرای این حسابرسی شروع کنید.
و من هم می خوام که تو هم باشی. پس، این برگه تقلب در تمام چیزهایی است که در طول سالیان یاد گرفتهام. این راهنما ممکن است طولانی باشد، اما در عرض ۶۰۰۰ کلمه شما را از صفر به قهرمان میبرد. و اگر شما هنوز سوال دارید، اجازه بدهید بدانم! من @ ajavuu در
گوگل تجزیه و تحلیل گوگل چیست؟
چگونه گوگل تجزیه و تحلیل گوگل را تنظیم کنید
چگونه از Google Analytics استفاده کنیم
گزارشها تجزیه و تحلیل گوگل
گوگل تجزیه و تحلیل گوگل چیست؟
گوگل Analytics، یا GA، یک ابزار تجزیه و تحلیلی است که به شما یک نگاه دقیق به وب سایت و / یا عملکرد برنامه میدهد. این ترکیب با بازاریابی و پلت فرمهای تبلیغاتی گوگل و محصولات (از جمله گوگل آگهیها، کنسول جستجو و استودیو داده)ادغام شدهاست که آن را برای هر کسی که از چندین ابزار گوگل استفاده میکند، انتخاب میکند.
چه نوع دیگری از مردم در میان مردم محبوب است؟
آیا میتوانید از Google Analytics استفاده کنید؟
اگر شما اطلاعات زیادی میخواهید - و مهمتر از آن، زمان و توانایی آنالیز و عمل روی آن را داشته باشید - GA یک تناسب خوب است. با این حال، GA زمانی را صرف ایجاد، یادگیری، نگهداری، نگهداری و استفاده میکند.
سایر گزینههای تجزیه و تحلیل بازاریابی مانند HubSpot میتوانند تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را به شما بدهد. اوه، و این جنبه دیگری از GA است که شما میخواهید در نظر بگیرید:
آیا گوگل Analytics آزاد است؟
یک نسخه رایگان و رایگان از GA وجود دارد (the، Analytics ۳۶۰)نامیده میشود. شرکتهای کوچک و متوسط احتمالا تمام ویژگیهایی که شما از نسخه رایگان نیاز دارید را دریافت خواهند کرد. کسب و کارهای تجارتی باید اگر میخواهید ارتقا پیدا کنید:
گزارش قیف پیشرفته و مدلسازی اسناد
گزارش بالا به بالا
دیدگاههای بیشتر، ابعاد و معیارهای برای هر ویژگی
دادههای نامحدود و unsampled
پرداخت ۳۶۰ دلار نیز به شما امکان دسترسی به پشتیبانی اختصاصی از جمله مدیر حساب خود را میدهد. این تنها میتواند هزینه اشتراک آن را به حداقل برساند.
و در مورد آن هزینه اشتراک؟ ارزان نیست. تجزیه و تجزیه و تحلیل ۳۶۰ در هر سال ۱۵۰۰۰۰ دلار شروع میشود و بعد از این که سایت شما بیش از یک میلیارد دلار در ماه دریافت میکند افزایش مییابد.
هزینه ۳۶۰ درجه برای بسیاری از کسب و کارها هزینه خواهد داشت. با این حال، اگر شما بودجه هر دو سرویس و یک تحلیلگر یا تحلیلگر داخلی برای مدیریت عملیات تجزیه و تحلیل خود را دارید، سرمایهگذاری را در نظر بگیرید.
حالا، چه مراحلی را باید هنگام راهاندازی GA ادامه دهید؟ سوال خوبی است.
چگونه گوگل تجزیه و تحلیل گوگل را تنظیم کنید
قبل از شروع استفاده از Google Analytics، باید یک حساب کاربری گوگل راهاندازی کنید. این به این معنی است که شما باید آدرس ایمیل و رمز عبور خود را ثبت کنید.
هنگامی که یک حساب کاربری گوگل را ایجاد کردید، این به آن معنا نیست که شما به طور خودکار به GA دسترسی دارید - بلکه باید برای Analytics ثبتنام کنید (که در بخش بعدی چگونه انجام خواهیم داد). اما نکته مهم این است که باید توجه داشته باشید که تنها میتوانید با استفاده از یک حساب معتبر گوگل به ابزار دسترسی داشته باشید.
علاوه بر این، برای راهاندازی صحیح GA، شما میخواهید لایههای مختلف ابزار - به طور خاص، سلسلهمراتب را درک کنید.
سلسلهمراتب تجزیه گوگل
در اینجا نگاهی به سلسلهمراتب GA میاندازیم:
بیایید به هر یک از بخشها در سلسلهمراتب شیرجه بزنیم.
۱. سازمان
این سازمان بالاترین سطح را دارد. این نشاندهنده یک شرکت است. برای مثال، سازمان ما HubSpot است، یک سازمان میتواند چندین حساب GA را در خود بگیرد.
سازمانها برای کسب و کارهای بزرگتر توصیه میشوند، اما اجباری نیستند.
۲. حساب (های)
حسابها اختیاری نیستند. استفاده از Google Analytics به حداقل یک حساب (گاهی چند)نیاز دارد.
یک حساب به معنای یک حساب کاربری نیست. من میتوانم با استفاده از کارت شناسایی گوگل از Google Analytics استفاده کنم. موتور seo تکنیکی نیز میتواند با استفاده از شناسه ایمیل گوگل وارد همان حساب شود. متخصص بهینهسازی تاریخی ما نیز میتواند با استفاده از شناسه ایمیل گوگل وارد همان حساب شود
جزئیات مهم:
شما میتوانید یک ویژگی را برای هر حساب و یا چند ویژگی به یک حساب تخصیص دهید. هر حساب میتواند تا ۵۰ ویژگی داشته باشد.
شما میتوانید مجوزهای کاربر را برای یک حساب تجزیه و تحلیل کامل، یک ملک به حساب، یا یک نمایش در یک ملک به کاربر بدهید.
شاید تعجب کنید، "چه بهتر است: ایجاد یک حساب جدید برای هر ویژگی یا افزودن هر حساب به یک ویژگی؟"
آن به مورد استفاده شما و اهداف بستگی دارد.
برای مثال، فرض کنید یک وب سایت دارید - سایت شرکت صنایع استارک - و پنج subdirectories، از جمله وبلاگ صنایع استارک، بخش مشاغل، منابع رسانهای، مطالعات موردی، و اطلاعات مربوط به روابط سرمایهگذار.
شما میخواهید ویژگیهای جداگانه برای هر یک از subdirectory را ایجاد کنید تا افراد در هر تیم بتوانند به این که بخش خود را چگونه انجام میدهند و همچنین سایت بزرگتر نگاه کنند.
اما شاید شما یک سایت دیگر داشته باشید که کار تونی استارک با S.H.I.E.L.D. را مورد بحث قرار میدهد. شما میخواهید تیم S.H.I.E.L.D. اطلاعات مربوط به این subdirectory را ببیند، اما شما نمیخواهید که آنها دادهها را برای بقیه وب سایت ببینند. شما یک حساب و ملک جدید برای سایت S.H.I.E.L.D. ایجاد میکنید.
اموال
یک ملک یک وب سایت یا برنامه کاربردی است. هر ویژگی میتواند تا ۲۵ نما حمایت کند.
نما
حداقل به دو نما برای هر ویژگی نیاز دارید:
یکی با پیکربندی صفر - اساسا نسخه "خام" نما
یک فیلتر با فیلتر برای حذف هر ترافیک از درون شرکت شما (به عنوان مثال یک فیلتر برای نشانی IP)و هم چنین bots و site visitors استفاده میشود.
یک نما فقط اطلاعات را بعد از اعمال و تنظیمات پیکربندی شده شما ثبت میکند. و زمانی که یک دیدگاه را حذف کنید، آن داده برای همیشه ناپدید میشود. به همین دلایل، حفظ دیدگاه فیلتر نشده از دادههای شما حیاتی است.
حالا که شما پایه و اساس نحوه راهاندازی GA را تکمیل کردهاید، این مراحل شامل مراحل استفاده از این ابزار هستند.
چگونه از Google Analytics استفاده کنیم
یک حساب تجزیه و تحلیل گوگل ایجاد کنید.
نام، نشانی اینترنتی و صنعت وب سایتی که میخواهید دنبال کنید را اضافه کنید.
یک نگاه به اموال خود اضافه کنید.
کد رهگیری را به طور مستقیم بعد از برچسب سر سایت خود اضافه کنید.
از پورتال GA بازدید کنید و چک کنید که کد کار میکند.
در اینجا مراحلی مربوط به استفاده از حسابهای GA شما وجود دارد.
۱. یک حساب تجزیه و تحلیل Google Create ایجاد کنید.
اول، باید یک حساب تجزیه و تحلیل گوگل را ایجاد کنید. یا، در حساب فعلی خود امضا کنید.
۲. نام، نشانی اینترنتی و صنعت وب سایتی که میخواهید دنبال کنید را اضافه کنید.
کدام حساب را انتخاب کنید که میخواهید آن را به آن اضافه کنید. شما باید اموال خود را در این نقطه ایجاد و نام ببرید و به نشانی اینترنتی وب سایت و منطقه زمانی گزارش دهی کنید. سپس شما میتوانید این مرحله از فرآیند را ایجاد و تمام کنید.
۳. دیدگاه خود را به اموال خود اضافه کنید.
به حساب و دارایی که میخواهید یک نما را به آن اضافه کنید، بروید - از منوی خود برای ایجاد یک نمایش، نام شما، انتخاب نوع نما (وب یا برنامه)، و پاسخ به چند سوال دیگر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید میتوانید ۲۵ نظر را به یک ملک در GA اضافه کنید.
۴. کد رهگیری را به طور مستقیم بعد از برچسب < head روی سایت خود اضافه کنید.
زمانی که یک ملک ایجاد میکنید، به یک identification منحصر به فرد برای ردیابی و برچسب سایت جهانی دسترسی خواهید داشت (کد باید به هر صفحه سایت که میخواهید اندازهگیری کنید). این روشی است که شما قادر به جمعآوری دادهها در املاک خود خواهید بود.
سپس برچسب سایت جهانی خود را درست بعد از باز کردن برچسب < head روی هر صفحه سایت که میخواهید اندازهگیری کنید، بچسبانید.
از شما خواسته میشود که نوع سایت خود را انتخاب کنید (استاتیک، پویا، میزبانی وب)، به طوری که شما میتوانید مجموعه دادهها را به دقت تنظیم کنید.
(برای بیشتر، راهنمای ما را برای نصب کد رهگیری Google Analytics در سایت خود بخوانید).
۵. از پورتال GA بازدید کنید و چک کنید که کد کار میکند.
در نهایت، مشخص کنید که کد شما کار میکند. شما میتوانید این کار را با نگاه به بخش گزارشها به زمان واقعی انجام دهید در حالی که بر روی سایت خود در یک زبانه یا روی گوشی خود کلیک کنید. این گزارش باید حداقل یک بازدیدکننده را به سایت نشان دهد (که شما هستید!)
و این خیلی زیاد است! بعد از آن مرور، ممکن است از موارد زیر شگفتزده شوید:
آیا باید کد GA را به تمام صفحات سایت خود اضافه کنید؟
کار دستی زیادی است - به خصوص اگر وب سایت شما بیش از ۵۰ صفحه دارد. علاوه بر این، وقتی صفحات جدیدی را ایجاد میکنید چه اتفاقی میافتد؟ آیا باید هر بار برچسب را اضافه کنید؟ !
آرام باشید چون پاسخ کوتاه این است: نه.
پاسخ طولانیتر: شما فقط باید برچسب را به هر الگوی صفحه اضافه کنید. بنابراین، اگر شما یک نوع صفحه در سایت خود دارید (به این معنی که هر صفحه شخصی از همان پیمانه سر استفاده میکند)، شما فقط باید آن را به آن واحد اضافه کنید - و در هر صفحه اعمال میشود.
اگر شما دو نوع صفحه دارید، باید کد را به دو مدول سرآمد دیگر بچسبانید. سه نوع صفحه؟ سه مدول سرآمد.
و اگر از یک CMS مانند HubSpot استفاده کنید، این کار حتی آسانتر است. این ابزارها با یک میدان جداگانه میآیند که در آن شما فقط یکبار کد ردیابی تان را چسب میزنید. کاربران HubSpot میتوانند این دستورالعملهای ساده را برای اضافه کردن GA دنبال کنند.
علاوه بر این، برای استفاده موفقیتآمیز از GA، شما باید ابعاد و ابعاد را درک کنید.
بررسی ابعاد و معیارهای گوگل
راحتترین راه برای فکر کردن به این است
ابعاد = متغیرهای مطلق. مثالهای ساده شامل نامها، رنگها و مکانها میشوند.
متریک = متغیرهای کمی. مثالهای پایهای شامل سن، دما و جمعیت میشوند.
یا به عنوان استاد تجزیه و تحلیل دادههای من، "معیارهای چیزی هستند که شما میتوانید ریاضی را در مورد آن انجام دهید" نه maximum عبارت است، اما کارساز است.
نمونه ابعاد
مرورگر
مکان
صفحه فرود
دستگاه
نوع مشتری
نمونههای متریک
نشستها
Pageviews
Conversions
نرخ برگشتن
مدت نشست
در هر گزارش GA، ابعاد شما ردیفها شما هستند و metrics شما ستونهای شما هستند.
ابعاد و معیارهای سفارشی
GA این امکان را به شما میدهد که ابعاد و معیارهایی را از دادههای تجزیه و تحلیل دادههای non به همراه دادههای non ایجاد کنید. برای دادن یک ایده، فرض کنید که شما نوع عضویت مشتریان را پیگیری کنید که در CRM یک حساب ایجاد کردهاند. شما میتوانید این اطلاعات را با نظرات صفحه ترکیب کنید تا نظرات صفحه را از طریق تایپ عضو مشاهده کنید.
یا شاید شما یک وبلاگ راهاندازی کنید. اگر میخواهید درک کنید که تعامل مخاطب چگونه با معیارهای دیگر (مانند تبدیل، صفحات به هر جلسه و غیره)تاثیر میگذارد، شما میتوانید سه بعد سفارشی برای هر نوع خواننده ایجاد کنید:
روزنامه ادووکیت: کاربری که در رسانههای اجتماعی به علاوه پستهای خود را به اشتراک گذاشته بود.
قرارداد مشترک: کاربر که برای فهرست پست الکترونیکی شما ثبتنام کردهاست
مشتری: کاربر که دسترسی ویژه را خریداری کردهاست
استفاده از این ابعاد اطلاعات ارزشمند به شما میدهد.
شنوندگان Analytics گوگل چه هستند؟
مخاطب گروهی از کاربرانی است که چیزی مشترک دارند. این مشترک میتواند چیزی باشد: شاید شما مصرف کنندگان در استرالیا را هدف قرار دهید، بنابراین شما "شنوندگان استرالیایی" دارید، یا میخواهید به نسل هزاره جدید بفروشید، بنابراین شما "۲۵ تا ۳۴ نفر بیننده داشته باشید".
GA چندین مخاطب ساخته شدهاست (از جمله دو نفر که فقط اشاره کردم، مکان و سن). شما نیازی به انجام کاری برای راهاندازی این کار ندارید - زمانی که کد رهگیری نصبشده را دارید، GA به طور خودکار دادههای بازدید کننده شما را به این گزارشها مخاطب کاهش میدهد.
با این حال، شما میتوانید مخاطبین سفارشی نیز ایجاد کنید. شاید شما تنها به "نسلهای هزاره استرالیایی" علاقهمند باشید؛ شما باید یک مخاطب سفارشی درست کنید که تنها شامل بازدید کنندگان (A)در استرالیا و B)بین سنین ۲۵ و ۳۴ سال است
ایجاد مخاطبان نسبتا آسان است. صادقانه بگویم، سختترین بخش این است که بفهمید چه چیزی در تلاش برای انجام آن هستید و سپس ویژگیهای کاربر را مشخص کنید که به شما کمک میکند این کار را بکنید
زمانی که این کار را کردید، این دستورالعملها را دنبال کنید تا یک بخش جدید برای مخاطب ایجاد کنید. از آنجا میتوانید یک بخش را برای استفاده به عنوان اساس گزارش مخاطبین خود وارد کنید.
این مساله ما را به سوال بعدی میرساند:
بخش تجزیه و تحلیل گوگل چیست؟
یک بخش زیرمجموعه از دادههای شما است. من دوست دارم کل پیتزا را که از همه برشهای مختلف ساخته شدهاست تهیه کنم - یک برش pesto و mozzarella دارد، دیگری سوسیس و peppers تند دارد، یکی دیگر سوسیس و آناناس است، و غیره. Metaphorically صحبت میکند، هر بخش یک بخش است.
میتوانید بخشهایی براساس آن ایجاد کنید:
کاربران (به عنوان مثال کاربرانی که قبلا چیزی را در سایت شما خریداری کردهاند، کاربرانی که برای مشاوره ثبتنام کردهاند و غیره)
نشستها (به عنوان مثال تمام جلساتی که از یک کمپین بازاریابی خاص ایجاد شدند، تمام جلساتی که در آن صفحه قیمت بررسی شد)
Hits (به عنوان مثال تمام hits که خرید از ۸۵ دلار فراتر میرود، تمام چیزی که یک محصول خاص به آن اضافه میشود)
مانند مخاطبان، GA چند بخش را برای شما فراهم میکند. من آنجا توقف نمیکنم: شما میتوانید به طور باورنکردنی با بخشهای شما دانهدانه به نظر برسید.
برای اینکه به شما الهام دهید، در اینجا چند بخش از بخشهای HubSpot وجود دارد:
کاربرانی که یک صفحه محصول خاص را مشاهده کردند و نوار نمونه را تماشا کردند.
کاربرانی که صفحه محصول را مشاهده کردند و نمونه آزمایشی را تماشا نکردند
کاربرانی که یک صفحه درس آکادمی ویژه را میبینند
کاربرانی که یک صفحه درس آکادمی ویژه را میبینند
کاربرانی که یک پست وبلاگ و یک صفحه محصول را میبینند
آسمان محدود است - خوب، آن و بخش بخش GA.
بسیار خوب، حالا بیایید نگاهی به گزارشهای GA بیندازیم. به یاد داشته باشید که میتوانید در هر زمان به هر گزارش چهار بخش را اعمال کنید.
گزارشها تجزیه و تحلیل گوگل
نوار کناری سمت چپ GA میتواند کمی سخت باشد. شما شش گزینه گزارش دهی (همه با نامهای گیجکننده و مبهم)دارید و کلیک روی هر کدام از آنها گزینههای بیشتری را به شما میدهد.
بیایید هر گزارشی را با هم طی کنیم
گوگل تجزیه و تحلیل گوگل - زمان
همانطور که این نام نشان میدهد، گزارش واقعی به شما در مورد آنچه که در این لحظه در سایت شما اتفاق میافتد را میدهد. شما میتوانید ببینید که چه تعداد بازدید کنندگان در سایت شما هستند، که صفحاتی اجتماعی هستند که از آنجا میآیند، جایی که آنها در آن قرار دارند، و بیشتر.
در حالی که این گزارش به ندرت جالب است که گاهی نگاه کنید، این احتمالا کمترین ارزش را دارد. در اینجا راههایی برای استفاده از زمان واقعی وجود دارد:
ببینید چقدر ترافیک از یک پست جدید اجتماعی و یا وبلاگ به دست میآورید
سریعا بدانید که آیا یک یا یک روز فروش یا تغییر نما و / یا تغییر شکل میگیرد
دقت کنید که نشانیهای اینترنتی و رویدادهای سفارشی که تازه راهاندازی کردهاید را ردیابی کنید تا آنطور که باید کار کنید
اینها مفید هستند، اما همانطور که خواهید دید، دیگر گزارشها پانچ بسیار بزرگتر را منتشر میکنند.
گزارش حضار تجزیه و تحلیل گوگل
گزارش target market GA به شما یک نمای کلی در سطح بالا نسبت به این ویژگی میدهد که در حال حاضر به آن نگاه میکنید. این گزارش را یکبار در روز بررسی کنید تا احساس کنید که چگونه به طور کلی گرایش پیدا میکنید
"review"، "Audiences"، "pastimes"، "Geo"، "behavior"، "technology"، "cell"، "cross"، "custom" و "الگوبرداری"، "assessment"، "Audiences"، "behavior"، "technology"، "cellular"، "custom"، "custom" و "الگوبرداری" را خواهید دید.
هر کدام از این بخشها را کاوش کنید تا درکی از آنچه که میتوانند درباره traffic به شما بگویند پیدا کنید.
هر بخش یک مخاطب را توصیف میکند.
کاربران فعال
هر کسی که این گزارش را نام برد به همان گروهی تعلق دارد که pigs هندی نام دارد: "کاربران فعال" به کاربران که در حال حاضر در سایت شما هستند اشاره نمیکند - این گزارش زمان واقعی است - و pigs هندی نه خوک هستند و نه
گزارش کاربران فعال نشان میدهد که تعداد کاربرانی که در آخرین روز (کاربران فعال روز ۱ روز)، دو هفته (کاربران فعال روز ۱۴ روزه)، و چهار هفته (کاربران فعال ۲۸ روزه)از آنها بازدید کردهاند را به شما نشان میدهد).
میپرسم: ارزش این گزارش چیه؟
اگر بیش از یک روز مصرف کنندگان یک روز داشته باشید، با حفظ آن در مبارزه هستید. مردم به سایت یا برنامه شما باز نمیگردند - شما باید بفهمید که چرا
من همچنین توصیه میکنم که این گزارش را با بخشهای مختلف بررسی کنم؛ برای مثال، شاید شما ببینید که کاربران در بازه سنی خاصی نسبت به میانگین حفظ بهتری دارند.
ارزش عمر
اول از همه: آیا به یک یادآوری در ارزش عمر مشتری نیاز دارید و چگونه آن را محاسبه کنید؟ ما تو رو داریم.
گزارش ارزش عمر به شما درکی از این که چقدر کاربران با ارزش برای شرکت شما هستند، میدهد. شما میتوانید ارزش زندگی را برای مثال، کاربرانی که از بازاریابی ایمیلی دریافت کردهاید در مقابل آنهایی که از جستجوی ارگانیک خریداری کردهاید، ببینید. شما با این اطلاعات میتوانید تصمیم بگیرید که کدام کانال بیشتر سرمایهگذاری کنید.
چند نکته: ارزش عمر در ۹۰ روز پوشیده شدهاست. با این حال، بازه زمانی کسب - که شما میتوانید آن را تنظیم کنید - همه کاربرانی را که در آن زمان به دست آوردهاید را منعکس میکند.
تصور کنید که شما به بررسی تراکنش ها در هر کاربر برای کاربرانی که در هفته قبل از روز جمعه به دست آوردهاید علاقهمند هستید. شما این هفته را به طور خاص تنظیم کردهاید. پس از آن شما میانگین تراکنش ها را برای این گروه طی ۹۰ روز بعد خواهید دید
از آنجا که HubSpot یک شرکت SaaS است، نه یک شرکت تجارت الکترونیک، من به هدف completions در هر کاربر، نظرات صفحه به ازای هر کاربر، و جلسات برای هر کاربر از طریق کانال اکتساب نگاه میکنم.
اگر تیم من اخیرا یک کمپین بازاریابی را در دست داشته باشد، من به معیارهای مشابه از طریق مبارزات اکتساب نگاه خواهم کرد.
اما اگر شما در تجارت الکترونیک هستید و میخواهید اطلاعات تراکنش و تراکنش را ببینید، باید پیگیری set مربوط به ecommerce را داشته باشید.
(راستی، اینجا نحوه ردیابی درآمد در HubSpot است)
تحلیل Cohort
برخی از مردم تا اینجا رفتهاند تا "تحلیل Cohort" را "قویترین گزارش در GA" بنامند.
خوب، چطور کار میکند؟ این گزارش، کاربران را با یک ویژگی مشخص میکند - تا کنون، "تاریخ اکتساب" تنها گزینه "Cohort نوع" است که میتوانید از آن استفاده کنید. به این ترتیب، تاریخ کسب، همان روزی است که کاربر اولین بار از وب سایت شما بازدید کرد.
شما چندین گزینه دارید.
اول، اندازه گروه خود را انتخاب کنید: روز، هفته یا ماه.
سپس، معیار خود را انتخاب کنید، یا چیزی که میخواهید برای این گروه بررسی کنید. آن میتواند به هر کاربر، حفظ و نگهداری، و کل، تجزیه و تحلیل شود.
هر کاربر به معنی تعداد کلی آن متریک است که به اندازه گروه تقسیم شدهاست. بنابراین اگر معاملات برای هر کاربر را انتخاب کنید، برای مثال، میانگین تراکنش ها برای هر کاربر برای آن گروه را خواهید دید.
حفظ و نگهداری ساده است: نگهداری کاربر، یا تعداد کاربرانی که آن روز، هفته یا ماه (تعیین اندازه گروه شما که انتخاب کردهاید)تقسیمبر تعداد کلی کاربران آن گروه است.
مجموع: تعداد کل جلسات، معاملات و غیره که برای اندازه گروه رخ داد.
محدوده تاریخی خود را انتخاب کنید. GA اجازه میدهد تا سه ماه از دادهها را مشاهده کنید.
حالا بیایید به خواندن این گزارش بپردازیم، چون واضح نیست.
ستون سمت چپ نشان میدهد که شما نوع Cohort را که شما انتخاب میکنید، به طور پیشفرض شکسته توسط اندازه Cohort (روز، هفته، یا ماه)را به شما نشان میدهد.
ردیف اول نشاندهنده مجموع تمام کاربرانی است که در آن گروه قرار دارند. هر ردیف زیر آن نشاندهنده فعالیت در آن روز، هفته یا ماه است (در این مثال، ما به ماه نگاه میکنیم).
ردیف مشخصشده در رنگ آبی روشن اندازه Cohort که انتخاب کردهاید را منعکس میکند. به یاد داشته باشید که دادهها فقط سه ماه پس از حداکثر استفاده میشوند
ردیف مشخصشده در رنگ زرد، مقادیری را که شما انتخاب کردهاید را نشان میدهد (در این مورد، هدف completions در هر کاربر). در کلام ابدی کالوین هریس: بچه، این چیزی که برای تو آمدهای.
به ردیف اول نگاه کن. این به شما میگوید که هدف متوسط برای کل گروه در ماه اول بعد از اینکه آنها در ماه دوم بعد از اینکه در ماه گذشته به ۰.۰۹. سقوط کردند، برای کل گروه تعیین شد.
حالا به سه ردیف بعدی نگاه کن. در ماه اول بعد از اینکه از دسامبر تا ژانویه و دوباره از ژانویه تا فوریه به طور متوسط افزایشیافته است، به نظر میرسد که یک هدف متوسط برای هر کاربر در ماه اول به دست میآید.
این رفتار کاملا معمول است. اجازه دهید تصور کنیم که در عوض، این گزارش به ما میگوید که هدف متوسط completions برای هر کاربر برای ۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ (ردیف آخر)۴.۰۷. Woah است! این تقریبا چهار برابر بیشتر از دسامبر و ژانویه است.
ما قطعا میخواهیم تحقیقات بیشتری را مورد بررسی قرار دهیم. و برای انجام این کار، تنها کاری که باید بکنیم این است که بر روی گروهی که به آن علاقهمند هستیم کلیک کنیم
اگر میخواهید کل روز، هفته یا ماه را بخوانید، روی ستون کلیک کنید. اگر میخواهید تنها کاربرانی را آنالیز کنید که مثلا سه روز پس از این که آنها در ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ به دست آوردند، یک هدف را تکمیل کنند، روی یک سلول کلیک کنید.
زمانی که کلیک راست کلیک کنید، این دیالوگ باز خواهد شد:
این گروه را یک نام توصیفی به این گروه بدهید. اگر میخواهید از این بخش در کل دارایی خود استفاده کنید (که معمولا توصیه میکنم)روی "ایجاد" کلیک کنید، نظرات را به "هر نمایش" تغییر دهید.
در حال حاضر میتوانید این گروه را در هر گزارشی که انتخاب میکنید با هر بخش دیگری مقایسه کنید.
گوگل تجزیه و تحلیل اطلاعات شرکت گوگل
گزارش اکتساب، ترافیک شما را از طریق منبع قطع میکند: اورگانیک، مستقیم، ارجاع، ایمیل، جستجوی اجتماعی، نمایش، وابسته، و (غیره). (GA)از دسته (دیگر)استفاده میکند وقتی که نمیداند چگونه یک زیرمجموعه از ترافیک را دستهبندی کند).
از تمام ترافیک، شما میتوانید روی کانالها کلیک کنید.
روی هر مقوله کلیک کنید تا هر منبع را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.
بسته به مقوله، شما صفحات فرود (که visitors اینترنتی شما وارد سایت میشوند)، منبع (که آنها را به سایت شما آورده)، یا کلمات کلیدی (که این نامه آنها را به سایت شما آوردهاست)را خواهید دید).
برای مشاهده این اطلاعات تصویری، روی تمام ترافیک > کلیک کنید. این پست از طریق نحوه خواندن و تنظیم گزارش Treemaps از شما عبور میکند.
گزارش بعدی، منبع / متوسط، مقوله کلی ترافیک (که شما در "کانالهای")در موتور جستجو و یا حوزه مشاهده میکنید را تجزیه و تحلیل میکند.
اگر میخواهید اطلاعات دقیق تری نسبت به راههایی که مردم به سایت شما میآیند داشته باشید، مفید است. برای مثال، ممکن است توجه داشته باشید که ۷۰ % از ترافیک مرجع شما از LinkedIn میآید، در حالی که فقط ۵ % از Pinterest به اینجا میآیند. بسته به اولویتهای تیم بازاریابی شما ممکن است زمان تغییر تمرکز باشد.
آخرین گزارش، Referrals، URL هایی را نشان میدهد که افراد را به سایت شما ارسال میکند، به عنوان مثال، ترافیک مرجع شما.
من دوست دارم "صفحه فرود" را به عنوان بعد ثانویه اضافه کنم تا شما بتوانید ببینید که کدام صفحات در سایت شما ترافیک ارجاعی را دریافت میکنند
گزارشها رفتار Analytics گوگل
از تمام گزارشها در GA، من از رفتار رفتار بیشتر استفاده میکنم.
محتوای سایت
این گزارش تمام پستهای وبلاگ، صفحات فرود، صفحات وب سایت خود را به شما میدهد.
همه صفحات
اجازه دهید با محتوای سایت همه صفحات شروع کنیم. این صفحه صفحات pinnacle را برای دید فعلی و / یا بخش شما نشان میدهد. این مفید است و از خود - شما باید همیشه یک چشم مراقب بر maximum نشانیهای اینترنتی خود داشته باشید - اما به خصوص وقتی که رشد ترافیک را آنالیز و یا کاهش میدهم، آن را دوست دارم
برای اینکه ایدهای به شما بدهم، شاید کل ترافیک وب سایت من در ماه جاری ۱۰ درصد کاهشیافته است. در مقایسه با ماه گذشته (مطمئن شوید که روزهای هفته با هم همخوانی دارند)، در مقایسه با ماه گذشته (مطمئن شوید که روزهای هفته با هم همخوانی دارند)، من به سمت محتوای سایت حرکت کرده و محدوده تاریخی را تا این ماه تغییر خواهم داد.
سپس میتوانم تفاوتها در دیدگاههای صفحه را با نشانی اینترنتی ببینم:
این به من کمک میکند تا تشخیص دهم کدام صفحات ترافیک کمتری دریافت کردهاند و به این کاهش کمک کردهاند.
نکته مفید: من دوست دارم "نوع" را از "پیشفرض" به "تغییر مطلق" تغییر دهم تا نتایج با بیشترین تفاوت در درصد به جای نظرات کلی دستهبندی شوند
همچنین عنوان صفحه را به عنوان بعد ثانویه اضافه میکنم تا بتوانم نام هر صفحه را در کنار نشانی اینترنتی آن ببینم.
Drilldown محتوا:
این گزارش ساختار سایت شما را بوسیله sub - VT و سپس subfolder تجزیه میکند. برای اینکه به شما یک ایده بدهیم، برای مثال، ما میتوانیم دادههای هر یک از subdomains را ببینیم، از جمله:
Weblog.Hubspot.Com
Developers.Hubspot.Com
Community.Hubspot.Com
و غیره. اگر در blog.Hubspot.Com کلیک میکردم، میتوانستم دادههای جمعآوریشده را برای:
Weblog.Hubspot.Com/sales
Blog.Hubspot.Com/advertising and marketing
Weblog.Hubspot.Com/provider
تو توده برف رو به دست میا ری. این گزارش احتمالا برای کسانی که دارای ویژگیهای بسیار پیچیده هستند، ارزشمند است.
صفحات فرود
صفحات فرود یکی دیگر از گزارشهای مورد علاقه من هستند. GA صفحه ورود را به عنوان صفحه اول در یک جلسه تعریف میکند - به عبارت دیگر، اولین تعامل مهمان با وب سایت شما.
چند راه برای برش و طاس کردن این گزارش وجود دارد.
اول، اگر شما به منابع (ارگانیک، پرداخت حقوق اجتماعی، مستقیم و غیره)به صفحه ورود علاقمند هستید، میتوانید منبع / یا متوسط را به عنوان یک بعد ثانویه به آن اضافه کنید.
این اساسا نسخه مخالف این گزارش است که ما قبلا اضافه کردیم.
دوم، اگر فقط میخواهید ببینید که کاربران صفحات فرود از یک منبع خاص، بر روی یک پلت فرم خاص، یا در یک مقوله خاص بازدید میکنند، میتوانید بخش سیستم مناسب را اضافه کنید:
شاید شما به صفحات ورود که کاربران موبایل و تبلت میبینند علاقه دارید - بنابراین شما موبایل و تبلت را انتخاب میکنید
یا شاید شما در مورد کاربرانی که چیزی را میخرند کنجکاو هستید، بنابراین بخش "خرید" را انتخاب میکنید. احتمالات زیادی در اینجا وجود دارد.
صفحات خروج
این گزارش آخرین صفحه کاربرانی را نشان میدهد که قبل از اینکه سایت شما را ترک کنند، در جلسات خود بازدید کردهاند.
این کمی گیجکننده است، پس بیایید از یک مثال استفاده کنیم
میخواهم جایی پیدا کنم که با دوستانم شام بخورم بنابراین جستجو میکنم، "رستورانهای مدیترانهای نزدیک من"، جایی که خوب به نظر میرسد، بنابراین روی آن کلیک میکنم. اول، من منوی غذا را چک میکنم. انها a sampler دارند. سپس روی صفحه press کلیک میکنم. این مقاله به مقاله جدیدی درباره مرگ خواری مرتبط است، بنابراین من سایت را ترک میکنم تا آن را بخوانم. The reviewer غذایی را دوست داشتند. من فروختم.
صفحه مطبوعات صفحه خروج من خواهد بود.
شما ممکن است بشنوید که باید صفحات خروجی خود را آنالیز کنید تا درک کنید که چرا کاربران سایت شما را ترک میکنند - من فکر میکنم این مثال نشان میدهد که چرا این استراتژی همیشه منطقی نیست. فقط به این خاطر که یک نفر باقی مانده به این معنا نیست که چیزی در مورد محتوا اشتباه است
این گزارش را بررسی کنید اما دادهها را با یک دانه نمک همراه ببرید.
سرعت سایت
این گزارش کاملا "خود - توضیحی" است: به شما میگوید که سایت شما به چه سرعتی در حال بارگیری برای کاربران است. بدیهی است که هرچه صفحات سریعتر با درآمد بالاتر همبسته شوند، اما الگوریتم Google زمان بار صفحه را در نظر میگیرد.
صفحه سرعت سایت timings
این گزارش در زمان بار صفحه متوسط برای هر نشانی اینترنتی کاوش میکند. من از آن برای شناسایی the صفحات در سایت HubSpot با هدف نهایی درک اینکه چرا آنها زمان شیرین، شیرین و چگونگی سرعت بخشیدن به آنها را انتخاب میکنند، استفاده میکنم.
معیارهای پیشفرض دارای نمای صفحه و زمان بار متوسط صفحه هستند، اما من همچنین توصیه میکنم که نگاهی به موارد زیر بیندازیم:
Avg. بار کردن صفحه و سرعت بازتاب
نوع مرتبسازی را به "Weighted" تغییر دهید تا بتوانید پستهای وبلاگ را با بیشترین نظرات صفحه ببینید
Avg. بار کردن صفحه و ارزش صفحه
دومی به شما این حس را میدهد که یک صفحه خاص چقدر به درآمد کل شما کمک میکند
نگاه کردن به این دو با هم به شما کمک میکند صفحات بارگذاری کند را پیدا کنید که برای خط پایین تان با ارزش هستند (حتی اگر یک تن از ترافیک را به دست نیاورند)، آنها را اولویت بالایی برای تصحیح قرار دهید.
جستجوی درون وبسایت
اول از همه: اگر کاربران بتوانند وب سایت شما را جستجو کنند، مطمئن شوید که در GA جستجو کردهاید. شما باید این کار را به طور جداگانه انجام دهید (در اینجا دستورالعمل مرحله به مرحله است)
کاربرد
من معمولا با استفاده از گزارش "کاربرد" شروع میکنم، که به من میگوید چند جلسه با جستجوهای یک به علاوه انجام شد. به عبارت دیگر، من یاد گرفتهام که چگونه اغلب افراد از جستجوی سایت برای دیدگاه و دوره زمانی مشخص استفاده میکنند.
شرایط جستجو
اینجاست که یاد میگیرید مردم به دنبال چه چیزی میگردند. به دنبال موضوعات باشید: اگر شرایط جستجوی مشابهی را چندین بار ببینید، چند نتیجهگیری وجود دارد که شما میتوانید بکشید.
یا نیاز دارید محتوای جدیدی را ایجاد کنید که به کاربران اطلاعاتی میدهد که به دنبال آن هستند، و / یا باید محتوای موجود را بهتر کنید تا پیدا کردن آن سادهتر باشد.
توجه خود را به ستون "% seek" معطوف کنید، به طوری که این به شما میگوید که چند کاربر به جای انتخاب یک نتیجه، از صفحه نتایج جستجو دور شدند. شما معمولا میتوانید استنباط کنید که پاسخ خوبی برای سوال آنها وجود ندارد (یا به طور مناسبی با نام آن نیست)
صفحات جستجو
این گزارش نشان میدهد که کاربران صفحات را از کجا شروع میکنند. مهم است که به این مساله فکر کنید. شاید مردم معمولا از صفحه ۴۰۴ شما شروع به جستجو میکنند - که منطقی است و چیزی برای ترسیدن وجود ندارد
اگر از طرف دیگر، آنها شروع به جستجو از صفحه فرود یک محصول میکنند، چیزی نادرست است. محتوای آن به وضوح به انتظارات آنها در زمانی که لینک آگهی را کلیک کرده بودند، زندگی نمیکند.
Loves عاشق دادهها کلی از گزارشهای جستجوی سایت GA را فراهم میکند اگر بخواهید آنها را بیشتر مورد بررسی قرار دهید
وقایع
یک کاربر روی یک دکمه کلیک میکند. سپس فایل را دانلود میکنند. سپس آنها یک ویدئو را تماشا میکنند.
نه، این مهمترین داستان خواب دنیا نیست - این یک نمونه از یک رویداد GA است. سه رویداد باید خاص
GA رویدادهایی را تعریف میکند که " تعامل کاربر با محتوایی که میتواند به طور مستقل از صفحه وب یا بار صفحه اندازهگیری شود."
این تعاملات کاربر به شما بستگی دارد؛ شما باید کد ویژه را به سایت خود اضافه کنید یا app را که فعالیتهای خاص مورد علاقه شما را پیگیری میکند. این دستور العمل است.
اگر در مورد ردیابی رویدادها هیجانزده نیستید، من میخواهم که شما هیجانزده شوید. در اینجا احتمالات نامحدودی وجود دارد: اگر رویدادی برای تماشای یک نمایش محصول داشته باشید، و دیگری برای کلیک کردن یک لینک به یک بررسی خارجی از ابزار تان، میتوانید اندازهگیری کنید که هر رویداد چند بار اتفاق میافتد.
شاید متوجه شدهباشید که ویدئوی شما نمایش زیادی ندارد. این احتمالا زمان برای بهینهسازی ویدئوی فعلی است، پیدا کردن آن در سایت تان و یا ایجاد یک تصویر جدید. یا شاید شما این روش را بیشتر از آنچه که انتظار داشتید، بررسی کنید تا بررسی شخص ثالث از محصول خود را بررسی کنید.
این به شما میگوید که کاربران خواستار گواهی اجتماعی بیشتر و testimonials هستند. از آنجا که بازبینی مطلوب است، ممکن است بخواهید آن را جلو و مرکز سایت خود قرار دهید.
رویدادهای بالا
این گزارش رویدادهایی را ردیابی میکند که اغلب بسیار ساده و صریح اتفاق میافتند. شما رویدادهای کلی را خواهید دید (به عنوان مثال چند بار این رویداد اتفاق افتاد)و رویدادهای منحصر به فرد (چند جلسه شامل یک یا چند رویداد از آن رویداد بود)
اگر شما مقادیری را برای رویدادهای خود تنظیم کردهاید، این گزارش همچنین به شما نشان میدهد که چگونه ارزش کل هر رویداد و مقدار میانگین آن (یا مقدار کلی تقسیمشده توسط فرکانس)را نشان میدهد)
صفحات
در این گزارش، میتوانید ببینید کدام صفحات بیشترین اعمال را دارند. من معمولا "مقوله رویداد" را به عنوان بعد ثانویه اضافه میکنم، و سپس برای رویدادی که بیش از همه به آن علاقهمند هستم فیلتر کنید.
این رویداد زمانی رخ میدهد که یک کاربر با یک شرکت CTA که در یک پست وبلاگ جای گرفتهاست کلیک میکند. برای رسیدن به گزارش زیر، من "مقوله رویداد" را به عنوان بعد دوم اضافه کردم، سپس برای "صفحه شروع با blog.Hubspot.Com" فیلتر شد (بنابراین فقط URL هایی را در وبلاگ مشاهده میکردم)و "مقوله رویداد برابر با شرکت CTA"
حالا میتوانم ببینم که کدام پست برای CTA بیشترین کلیک را به بار میآورد. امیدوارم شروع به دیدن قدرت ردیابی رویداد کنید
جریان رویدادها
گزارش جریان رویدادها فرمانی را پیگیری میکند که در آن رویدادها در سایت شما رخ میدهند. میتواند به شما بگوید:
جواب)چه اتفاقات خاص اول اتفاق میافتد - و اگر آنها رویدادهای دیگری را تحریک کنند
برای اینکه ایدهای به شما بدهم، شاید کاربران اغلب ویدئوی آزمایشی شما را تماشا کنند، سپس از شرکت CTA برای برنامهریزی تماس با یک فروشنده استفاده کنید.
ب)اینکه آیا دستههای خاصی از رویداد از بقیه شایعتر است یا نه
تصور کنید که این ویدئوها خیلی بیشتر از PDF ها بازی میشوند.
این که آیا کاربران براساس بخش عمل میکنند یا نه
به عنوان مثال، شاید افرادی که از طریق یک طومار ارگانیک به پایین صفحه قیمت شما میآیند، بیش از افرادی که از طریق رسانههای اجتماعی وارد میشوند، به پایین صفحه قیمتگذاری شما میرسند.
نکته: این گزارش بسیار موضوع نمونهبرداری است. (بیشتر در مورد روشهای نمونهبرداری داده GA در اینجا مطالعه کنید)داده sampled معمولا نسبتا دقیق است، اما این به معنی این است که هرچه بیشتر به این نتیجه برسید که شما جذب خواهید شد، عدم اطمینان کمتری خواهید داشت.
برای کاهش سطح نمونهگیری، بازه زمانی را کوچکتر کنید.
ناشر
اگر وب سایت خود را با گوگل AdSense یا advert تبلیغ کنید، میتوانید از مدیر نمایندگی مجاز (ad)و یکپارچهسازی گوگل Analytics استفاده کنید تا اطلاعاتی را در مورد این که چگونه واحدهای تبلیغاتی شما در GA انجام میدهند، به ارمغان آورد.
در اینجا جزئیات بیشتری به دست نخواهم آورد، اما توصیه میکنم اگر میخواهید بیشتر بدانید، منابع زیر را بخوانید:
درباره ادغام مدیر تبلیغات گوگل
ادغام مدیر تبلیغات گوگل
گزارشها تبدیل Analytics گوگل
اگر یک وب سایت دارید، یک هدف دارید - احتمالا چند نفر - برای افرادی که از سایت شما بازدید میکنند.
صاحبان فروشگاه Ecommerce از traffic میخواهند تا در فهرست پستی خود ثبتنام کنند، یک حساب کاربری کنند، چیزی را به cart اضافه کنند، و یا فرآیند تایید سفارش را تکمیل کنند.
شرکتهای رسانهای میخواهند که بازدید کنندگان آنها تا حد امکان در محل خود بمانند و / یا تعداد مشخصی از صفحات را مشاهده کنند (همه آنها برای به حداکثر رساندن درآمد تبلیغ خود بهتر هستند).
شرکتهای B۲B از بازدید کنندههای خود میخواهند که یک e-book را دانلود کنند، یک webinar را امضا کنند، یا یک تماس با یک نماینده فروش را رزرو کنند.
Google Analytics این امکان را فراهم میکند که تمام این چیزها را اندازهگیری کند - به علاوه خیلی بیشتر.
یک هدف اساسا تبدیل به یک تبدیل است که شما تعریف کردهاید (که به همین دلیل است که این اطلاعات در زیر بخش تبدیل نشان داده میشود).
چهار نوع هدف اصلی وجود دارد:
مقصد: این هدف وقتی تکمیل میشود که یک کاربر به یک صفحه خاص، مانند صفحه محصول، صفحه تایید سفارش، و یا از شما تشکر کند.
رویداد: این هدف زمانی تکمیل میشود که یک رویداد از پیش تعیینشده توسط یک رویداد از پیش تعیینشده (مانند رویدادهایی که شما میتوانید ایجاد کنید، خوب، رویدادها - فکر کنید به یک ویدئو نگاه کنید یا چیزی را به رسانههای اجتماعی منتقل کنید).
مدتزمان: این هدف زمانی تکمیل میشود که جلسه یک کاربر بیشتر از یک زمان قبل از موعد به طول انجامد.
صفحات / صفحات در هر جلسه: این هدف زمانی تکمیل میشود که یک کاربر تعداد خاصی از صفحات (یا صفحههای نمایش برای یک app)در هر جلسه را بررسی کند.
دو تای اول به نحو جنون آمیزی مفید هستند. دو تای آخر کاملا بیفایده است. (اگر یک مورد استفاده جالب برای مدت یا صفحات / صفحات در هر جلسه داشته باشید، اجازه دهید در توییتر با آدرس ajavuu آشنا شوم. (من دوست دارم اشتباه کنم).
زمانی که اهداف خود را شناسایی کردید، نگاهی به این دستورالعملها برای ایجاد، ویرایش و تقسیم کردن آنها بیندازید. این راهنما در انتخاب مقادیر هدف نیز بسیار مفید است.
مرور
در اینجا به یاد داشته باشید که چطور میخواهید در طول صفحه کار کنید - عاقل باشید. من از این گزارش بیشترین استفاده را از این گزارش دریافت میکنم که بازههای زمانی و / یا به هدف completions را با بخش مقایسه میکنم
به عنوان مثال، به سرعت به دنبال هدفی که توسط وسیله نشان داده میشود، نشان میدهد که بازدیدکنندگان تلفن همراه به طور مرتب برای خبرنامه های بلاگ ها و بازدیدکنندگان تبلت بسیار کمتر استفاده میکنند. این میتواند به این دلیل باشد که امضای این خبرنامه با یک تلفن دشوار است - یا کاربران تلفن همراه به دنبال یک چیز هستند و به محض این که آن را پیدا کردهاند، به جلسه خود پایان میدهند. من باید بیشتر برای تصمیمگیری در مورد این که آن چیست، حفر کنم.
نشانیهای اینترنتی هدف
دانستن اینکه یک هدف تکمیل شدهاست، به خودی خود مفید نیست؛ همچنین باید بدانید که این هدف در کجا رخ دادهاست. فرض کنید شما همان فرم را در سه صفحه جداگانه در سایت خود قرار دادهاید.
این عالی است که دنریس استارک از سنگ اژدها، بلک واتر تنها فرم شما را پر کرده تا با یک مشاور ارتباط برقرار کند، اما کدام صفحه آن را پر کرد؟
گزارش اینترنتی goal که نشان میدهد شما را نشان میدهد. این کار تبدیل به تبدیلات از طریق "نشانی اینترنتی تکمیل هدف" (خوانده میشود: که در آن پایین رفت).
مسیر هدف معکوس
مسیر هدف معکوس یک قهرمان گمنام از بخش تبدیل است. خوب، حالا praises را میخوانم. این گزارش به شما این امکان را میدهد که قبل از تکمیل هدف سه صفحه آخر را ببینید.
این برای اهدافی مفید است که متوالی نیستند. شاید یک فرم ارتباط داشته باشید که در چندین نقطه در سایت شما ظاهر میشود، یا دو مسیر متفاوت وجود دارد که کاربران را به خرید e-book شما هدایت میکند. به لطف این گزارش، شما میتوانید راههای مختلفی که مردم به مقصد نهایی میرسند را درک کنید - و نیازی نیست که یک
من معمولا به یک هدف خاص برای رسیدن به هدف یا هدف ۱، ۲، یا ۳ اشاره میکنم.
به عنوان مثال، از آنجایی که من علاقمند به دیدن پستهای وبلاگ ایجاد شده از دانلود مطالب هستم، من اضافه کردم "هدف قبلی مرحله ۱ حاوی weblog.Hubspot.Com" تا فیلتر.
این چیزی است که من دارم
"(ورودی)به این معنی است که کاربر در این مرحله به سایت آمد؛" (تنظیم نشده)" به این معنی است که کاربر هیچ اقدامی را قبل از آن انجام نداد - چون آنها هنوز در وب سایت
برای بررسی جامع مسیر هدف معکوس، نگاهی به راهنمای OnlineMetrics بیندازید.
تجسم قیف
برای اهداف متوالی، قیف بازخورد شما است که باید گزارش شود.
به عنوان مثال، هدف قبل از آن، یا هدف # ۳، "checkout clicked" خواهد بود. هدف از آن، هدف # ۲، "گذاشتن چیزی به گاری" است، و هدف از آن، هدف # ۱، "نگاه به فهرست فهرست محصول" خواهد بود.
در هر مرحله، شما میتوانید حذف کاربر را مشاهده کنید. این به شما اجازه میدهد مناطقی را شناسایی کنید که در آنها میتوانید نرخ تبدیل را بهبود بخشید؛ برای مثال، ممکن است شما تعداد زیادی از کاربران را در طول فرآیند تسویهحساب از دست بدهید. شما این جریان را تغییر میدهید تا آنها بتوانند به عنوان یک مهمان (در مقابل نیاز به ایجاد یک حساب)چک شوند، که به طور قابلتوجهی رها کردن پرداخت را کاهش میدهد.
برای دیدن این سطح از جزئیات، شما باید اهداف خود را به عنوان یک سری برنامهریزی کنید. اگر تمام اهداف شما به سادگی هدف نهایی باشند، مانند "رسیدن به صفحه تایید سفارش"، " شما نمیتوانید مهندسی معکوس چطور پیشرفت کاربران را
گزارش قیف گیری همچنین مستلزم این است که شما اولین قدم را در مسیر هدف به عنوان مورد نیاز علامتگذاری کنید یا خیر. اگر به GA بگویید که بله، اولین هدف باید کامل شود، قیف تنها جلساتی را به شما نشان میدهد که در آن کاربر اول هدف # ۱ را به پایان میرساند. اگر یک کاربر به هدف # ۱ وارد شود و یک راست به سمت هدف # ۲ حرکت کند، جلسه آنها در اینجا نمایش داده نخواهد شد.
جریان هدف
اگر قیف گمشده یکی از بستگان uptight است که همیشه شما را وادار میکند تا آرنج تان را از روی میز بردارید و قبل از خوردن دست خود را بشویید، هدف glide analysis است که به طور تصادفی شما را از مدرسه بیرون میبرد تا به باغوحش برود.
تنها چیزی که باید بگوید این است: float هدف به شما آزادی بسیار بیشتری نسبت به قیف تجسم میدهد. بر خلاف گذشته، glide هدف همه جلساتی را نشان میدهد که به هدف نهایی کامل منتهی میشوند - بدون توجه به اینکه آیا کاربر هدف مورد نیاز # ۱ را تکمیل کردهاست یا خیر.
تفاوت دیگر از قیف تجسم: جریان هدف همچنین شما را نشان میدهد - یعنی زمانی که یک کاربر به صفحه قبلی بازمی گردد و یا تازگی آنها را تجدید میکند.
اگر کاربر در یک مرحله قرار بگیرد، قیف "backfils" نامیده میشود. جریان هدف نیست
اگر یک قیف موجود را ویرایش کرده و یا یک قیف جدید ایجاد کنید، قیف باکس تمام دادههای شما را از آن لحظه به بعد به شما نشان خواهد داد. از طرف دیگر جریان هدف میتواند دادههای گذشته را به شما نشان دهد.
همچنین میتوانید ابعاد و سطح جزییات گزارش، و همچنین بخش را تغییر دهید تا حتی دانهدانه نیز به دست آورید.
من توصیه میکنم که به بخشهای مختلف نگاهی بیندازیم تا ببینیم کدام یک به بالاترین و پایینترین نرخ تبدیل میشوند - به علاوه جایی که معمولا از آنها حذف میشوند.
نکته: این گزارش تابع نمونهبرداری است. (بیشتر در مورد روشهای نمونهبرداری داده GA در اینجا مطالعه کنید)داده sampled معمولا نسبتا دقیق است، اما این به معنی این است که هرچه بیشتر به این نتیجه برسید که شما جذب خواهید شد، عدم اطمینان کمتری خواهید داشت.
برای کاهش سطح نمونهگیری، بازه زمانی را کوچکتر کنید.
اهداف هوشمند
این گزارش در صورتی مفید است که شما با استفاده از Google آگهیهای گوگل و B)تبدیلات را اندازهگیری نکنید. اساسا گوگل از یادگیری ماشین استفاده میکند تا بهترین جلسات شما را شناسایی کند - یا احتمالا این محتملتر است که تبدیلات تولید کنند - و سپس آن موضوعات را به اهداف هوشمند تبدیل میکند
هنگامی که اهداف هوشمند دارید، میتوانید از آنها در تبلیغ گوگل استفاده کنید تا عملکرد تبلیغات خود را بهینه کنید.
اهداف هوشمند در جامعه بازاریابی بحثبرانگیز هستند، زیرا دادههای حداقل و کسب و کارها با ایجاد پیگیری تبدیل خودشان بهتر عمل میکنند. اگر تصمیم بگیرید از آنها استفاده کنید، در ذهن داشته باشید.
حالا تو برای راه رفتن آماده هستی.
گوگل Analytics ابزار بسیار ارزشمندی برای هر کسبوکار است زیرا به شما دادههای ملموسی میدهد که میتوانید برای رشد کسبوکار خود درخواست دهید. کردن این راهنما و برگشتن به آن، همان طور که ردیابی داده شما پیچیدهتر میشود.